معرفی سازمان
سازمان انتقال خون ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیمگیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فراوردههای خونی سالم در ایران است. این سازمان در نهم مرداد ماه سال ۱۳۵۳ تأسیس شد. از ابتدای تأسیس سازمان تا سال ۱۳۵۷ بجز سازمان مرکزی سه پایگاه شیراز، اهواز، مشهد فعال بوده و در حال حاضر ۲۰۶ مرکز انتقال خون خدمات خونرسانی را در سراسر کشور به عهد دارند. در حال حاضر مراکز کلیه استانهای کشور دارای پایگاههای انتقال خون هستند که در آنها بخشهای آزمایشها غربالگری بر روی خونهای اهدایی، تهیه فراورده و کنترل کیفی وجود دارد. همچنین ۳۵شهرستان نیز دارای مراکز انتقال خون هستند که مجهز به امکانات برای انجام کلیه فرایندهای تهیه فراورده و آزمایشها غربالگری هستند و بر روی تک تک کلیه واحدهای اهدایی آزمایشها غربالگری جهت بررسی عفونت با ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس HIV و آزمایش سرولوژی برای بیماری سفیلیس و سایر آزمایشها لازم را انجام میدهند.
نرم افزارهای مرتبط
مدیریت و فراوری انتقال خون
نرم افزار مدیریت و فراوری انتقال خون با بیش از ۱۱ زیر سیستم جامع در حوزه نگهداریُ تولید ُ توزیع و کنترل کیفی تهیه گردیده و سعی دارد با بیش از ۲۰۰۰۰ API خدمات جامعی را در حوزه مدیریت و فراوری انتقال خون به صورت کاملا یکپارچهُ هوشمند ارايه نماید. این سیستم به صورت یک سیستم کاملا پویا و کارتابلی (مبتنی بر فرایندهای کسب و کار) طراحی گردیده است. کنترل های سیستمی و هوشمند این سیستم را به یکی از جامعترین سیستم ها در این حوزه تبدیل نموده است. ارائه خدمات الکترونیک به مردم و اتصال به سرویس های حوزه دولت الکترونیک از جمله قابلیت های این سیستم می باشد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت مراکز پلاسما
نرم افزار مدیریت مراکز پلاسما به سادگی و در کوتاه ترین زمان، مراجعات بیماران را مدیریت نموده و برای آنان عملیاتی مانند: تشکیل پرونده، پذیرش، تعیین نوبت برای مراجعه بعدی و ... را انجام می دهد.مجهز بودن به سیستم سامانه پیام کوتاه و سیستم کالرآیدی و امکاناتی نظیر: تشکیل پرونده برای بیماران، پذیرش و صندوق، وقت دهی به بیمار و یادآوری از طریق پیامک، بانک تصاویر بیماران، اتصال به قلم نوری، لابراتوار،مقایسه تصاویر، سطح دسترسی کاربران و ... را از مزایای مهم این نرم افزار می توان نام برد.
مدیریت تجهیزات پزشکی
با توجه به تعداد بسیار زیاد تجهیزات در مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی و اهمیت دردسترس بودن آنها به طور دائمی و به علت گسترش و تنوع استفاده از تجهیزات تخصصی در مراکز مختلف، همچنین تنوع شرکت های سازنده و نمایندگی های آنها و ضرورت تصمیم گیری به هنگام و صحیح جهت خرید و نگهداری پیشگیرانه تجهیزات، روشهای سنتی مدیریت تجهیزات کارآیی خود را از دست داده اند. از طرف دیگر با توسعه روزافزون فنآوری اطلاعات و مزایای آن در آینده نزدیک هماهنگی با سیستم های یکپارچه اطلاعاتی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تارا به عنوان یک سیستم نرم افزاری در جهت مدیریت اطلاعات تجهیزات و کنترل فرآیندهای مهم نگهداری پیشگیرانه (IPM) و کالیبراسیون طراحی و پیاده سازی شده است. این نرم افزار علاوه بر مدیریت تجهیزات پزشکی با حداقل تغییرات قابلیت مدیریت تجهیزات در حوزه دیگر را نیز داشته باشد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت تصویربرداری پزشکی
نرم افزار اختصاصی مدیریت مراكز تصویربرداری تارا تنها نرم افزار در سطح كشور می باشد كه بصورت اختصاصی با نگاه ویژه به نیازهای خاص مراكز تصویربرداری و بصورت یکپارچه طراحی و تولید شده است. این نرم افزار در عین محیط كاربر پسند و سهولت استفاده كاربر ، امكانات كاربردی و در برخی موارد بی نظیری را ارائه مینماید.
اطلاعات بیشتر
فروشگاه ساز
یکی از مشکلات موجود در فروشگاه ها عدم مشخص بودن حساب ها و همچنین میزان فروش و سود ،میزان کالاهای موجود در فروشکاه، بدهکاری مشتریان و ... می باشد که برای حل این مشکل سیستم مدیریت فروشگاه این شرکت پیاده سازی گردیده است. در این سیستم که به صورت یک سیستم تحت ویندوز می باشد امکانات مختلفی قرار گرفته است. از مهمترین این سیستم امکان اتصال و دریافت اطلاعات از بارکد خوان می باشد. از امکانات دیگر این سیستم می توان به تعریف کالا ها، انواع آنها، قیمت و تغییرات قیمت آنها، تعریف مشتریان، ثبن میزان خرید و فروش ها اشاره نمود همچنین اخذ گزارشات مختلف در این سیستم بر اسا مشتریان ، کالا ها و گزارشات کلی از مزایای دگر این سیستم می باشد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت پورتال
مدیریت آسان و کاهش نیاز به دانش برنامهنویسی جهت توسعه پورتال، پارامترهای مهم جهت انتخاب وب سایت هستند. حال اگر این وب سایت در یکپارچگی کامل با نرم افزار CRM شرکت ارائه شده باشد، مزایای بیشماری را برای شرکتها و سازمانها به ارمغان خواهد آورد. ثبت اطلاعات ورودی از پورتال شرکت در سامانه CRM و جلوگیری از جزیرهای شدن این اطلاعات همچنین مدیریت آسان آن، از جمله قابلیتها و امکاناتی است که در سیستم مدیریت محتوای پورتال بهدیس دیده شده است.
اطلاعات بیشتر
مدیریت کیوسک های الکترونیکی
اين نرم افزارها با درنظر گرفتن آخرين استانداردها و بخش نامه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در جهت اطلاع رساني و خدمات رساني به ارباب رجوع سازمانها طراحي شده است. و با امکانات مختلفي که در آن قرار داده شده است به راحتي تمامي مراجعان مي توانند از آن استفاده نمايند.اين نرم افزار شامل 8 زير سيستم مي باشد. از جمله امکانات این سیستم ها میتوان به اطلاع رسانی در مورد ساختار سازمانی، نوبت دهی، نظر سنجی، اخبار و اطلاعیه های سازمانی، استفاده از مرورگر موجود در آن، استفاده از نمایشگر طبقات با قابلیت مکان یابی و ... اشاره نمود. این سیستم ها تا بحال در سازمان های مختلفی از جمله آب و فاضلاب مشهد، راه و ترابری آذربایجان شرقی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و ... نصب گردیده است. نسل جدید (نسل دوم) این سیستم ها به صورت یک نرم افزار تحت وب پیاده سازی گردیده است که می تواند با نرم افزارهای هوشمند روابط عمومی این شرکت ارتباط داشته باشد.امکانات بسيار زياد و پويا بودن نرم افزار شما را در جهت سرويس دهي به مراجعان ياري مي رساند
اطلاعات بیشتر
مدیریت فکس
این نرمافزار که به عنوان بهترین نرم افزار فکس شناخته شده، با محیطی کاربرپسند و امکاناتی همچون مدیریت آسان اسناد، بایگانی خودکار، گزارشدهی و ارسال گروهی، به سازمانها کمک میکند تا بدون محدودیت زمانی یا مکانی به مدیریت فکسهای خود بپردازند. علاوه بر این، به دلیل حذف نیاز به کاغذ، هزینههای مصرفی کاهش یافته و سازگاری با محیط زیست افزایش مییابد. همچنین، با امکانات پیشرفته امنیتی، اطمینان خاطر بیشتری برای حفاظت از اسناد مهم فراهم میشود. بنابراین، نرمافزار فکس بهدیس نه تنها بهعنوان ابزاری برای مدیریت ارتباطات کارآمد است، بلکه راهحلی هوشمندانه برای ارتقای بهرهوری و بهینهسازی منابع در سازمانها به حساب میآید. با توجه به قابلیتهای انعطافپذیر در تعداد خطوط و سخت افزار نرم افزار فکس بهدیس، تمامی سازمانها فارغ از ابعاد و گستردگی میتوانند از این ابزار بهرهمند شوند.
مدیریت ایمیل
سیستم ارسال ایمیل از زیر سیستم های نرم افزار هوشمند روابط عمومی می باشد که جهت ارسال ايميل به صورت انبوه طراحي گرديده است. و با ويژگي که سیستم ارسال ایمیل دارد از اسپم ايميل هاي ارسالي جلوگيري مي کند. همچنين يکي ديگر از مهمترين ماژول هاي سيستم کاوشگر وب است که امکان جستجو در اينترنت را بر اساس موتور طراحي شده اش فراهم مي کند. سیستم ارسال ایمیل مي تواند در شرايطي كه نياز به اطلاع رساني هاي فوري بر حسب نياز سازمان يا ارگان براي كاربران يا بخشي از اعضا باشد كاربرد دارد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت پیام کوتاه
امروزه سیستم ارسال پیام کوتاه بعنوان يکي از ابزارهاي ارتباطي و اطلاع رساني آسان، باسرعت و دقيق همچنين با هزينه کمتر مورد استفاده عموم قرار مي گيرد. راحتي و سهولت استفاده از نرم افزار ارسال پیام کوتاه شما را در جهت ارسال SMS گروهي ياري خواهد نمود. نرم افزار ارسال پیام کوتاه با قرار گرفتن در يک شبکه Tcp /IP بعنوان يك سرور پيام هاي فوري وضروري عمل مي نمايد . بدين صورت كه تمامي كاربران ومديران داخل شبكه از طريق وب يا email يا برنامه plug-in مانند messenger مي توانند پيام هاي خود را تايپ نموده و در كمتر از چند ثانيه به موبايل مقصد ارسال نمايند. علاوه بر اين تمامي كاربران داراي يك smsbox ، يك شناسه واحد(صندوق پيام كوتاه ) هستند بدين صورت كه پيام هاي فرستاده شده از هر موبايلي در سرور ذخيره مي شود و كاربر مي تواند مانند صندوق پستي به آن مراجعه و پيام مربوط به خود را مشاهده نمايد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت مصرف انرژی
مدیریت انرژی کلید کاهش مصرف انرژی در سازمان شماست با افزایش هزینه انرژی، کاهش مصرف انرژی از الزامات کاهش هزینه است نرم افزار مدیریت انرژی ابزار شما در کنترل و محاسبه هزینه های انرژی در سازمان است. این نرم افزار می تواند به سایر نرم افزار های سازمان شما متصل شده و اطلاعات مورد نیاز را تبادل کند. نرم افزار هوشمند مدیریت مصرف انرژی، قابلیت آنالیز و تحلیل میزان مصرف انرژی در سازمان و شهرستان های تابعه را داشته، می تواند بر اساس گزارشات مختلف میزان مصرف انرژی در سازمان را مدیریت نماید. این سیستم باعث صرفه جویی و کنترل هزینه های ناشی از انرژی (آب، برق و گاز) می شود.
اطلاعات بیشتر
مدیریت توزین
نرم افزار توزین كه دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری می باشد، می تواند با اتصال به سیستم نشاندهنده باسكول اطلاعات را با دقت كامل ثبت و ضبط نموده و در مواقع مورد نیاز اقدام به ارائه خروجی نماید.
اطلاعات بیشتر
مدیریت نقلیه
ثبت اطلاعات خودرو هاي سازمان ومدیریت اطلاعات مربوط به خودرو، زمان تعمیرات آنها و میزان هزینه های صورت گرفته برای هر یک از آنها به عنوان یکی از مشکلاتی است که در شرکت ها وسازمانها وجود دارد. راهکار پیشنهادی این شرکت مشکلات مطرح شده را حل نموده است. سیستم خودرو (نقلیه) از زیر سیستم های نرم افزارهای هوشمند مدیریت منابع انسانی بوده که به صورت یک سیستم تحت وب طراحی گردیده است امکان ثبت خودروهای سازمان، برنامه زمانبندی تعمیرات و همچنین تعویض قطعات خودرو وجود دارد.
همچنین با امکانی که در این سیستم تعبیه گردیده است می توان میزان هزینه های صورت گرفته برای هر خودرو و میزان مصرف آن را مشخص نمود. همچنین در این سیستم امکان ثبت مشخصات رانندگان بر اساس برنامه کاری قرار داده شده است. از دیگر قابلیت های این سیستم امکان ارتباط با سیستم ماموریت و کارتابل الکترونیکی می باشد که پرسنل می توانند بر اساس ماموریت های ثبت شده در سیستم درخواست های خودرو خود را جهت دریافت خودرو مشاهده نمایند.
اطلاعات بیشتر
مدیریت نقلیه
ثبت اطلاعات خودرو هاي سازمان ومدیریت اطلاعات مربوط به خودرو، زمان تعمیرات آنها و میزان هزینه های صورت گرفته برای هر یک از آنها به عنوان یکی از مشکلاتی است که در شرکت ها وسازمانها وجود دارد. راهکار پیشنهادی این شرکت مشکلات مطرح شده را حل نموده است. سیستم خودرو (نقلیه) از زیر سیستم های نرم افزارهای هوشمند مدیریت منابع انسانی بوده که به صورت یک سیستم تحت وب طراحی گردیده است امکان ثبت خودروهای سازمان، برنامه زمانبندی تعمیرات و همچنین تعویض قطعات خودرو وجود دارد.
همچنین با امکانی که در این سیستم تعبیه گردیده است می توان میزان هزینه های صورت گرفته برای هر خودرو و میزان مصرف آن را مشخص نمود. همچنین در این سیستم امکان ثبت مشخصات رانندگان بر اساس برنامه کاری قرار داده شده است. از دیگر قابلیت های این سیستم امکان ارتباط با سیستم ماموریت و کارتابل الکترونیکی می باشد که پرسنل می توانند بر اساس ماموریت های ثبت شده در سیستم درخواست های خودرو خود را جهت دریافت خودرو مشاهده نمایند.
اطلاعات بیشتر