معرفی سازمان
در سال ۱۳۰۴ خورشیدی اولین حرکت مدون در ارتباط با استاندارد و استاندارد نویسی در ایران با تصویب قانون اوزان و مقیاسها آغاز گردید. در سال ۱۳۳۲ بهصورت یک اداره آزمایشگاهی زیر نظر اداره بازرگانی تأسیس گردید که در زمینه کنترل کالاهای وارداتی، صادراتی و تولیدات داخل کشور فعالیت نماید.
در سال ۱۳۳۹ قانون «اجازه تأسیس مؤسسه استاندارد ایران» در شش ماده به تصویب مجلس وقت رسید. در این سال ایران رسماً به عضویت سازمان بینالمللی استاندارد پذیرفته شد. در سال ۱۳۴۴ اساسنامه مؤسسه به تصویب دو مجلس رسید. در سال ۱۳۴۹ قانون مواد الحاقی به قانون مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل هفده ماده و دو تبصره به تصویب مجلسین وقت رسید. در سال ۱۳۵۳ با فروپاشی وزارت اقتصاد، مؤسسه استاندارد زیرمجموعه وزارت صنایع و معادن قرار گرفت.در سال ۱۳۵۴ ایران با امضای کنوانسیون متر به این پیمان ملحق شدکه از اقدامات اساسی برای هماهنگکردن سیستم متریک در کشور بود. در سال ۱۳۷۱ قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران شامل ۳۰ ماده و ۲۲ تبصره از تصویب مجلس شورای اسلامی گذشت که جایگزین کلیه قوانین و مقررات قبلی مؤسسه شد.در سال ۱۳۹۶ طرح ارتقای سازمان ملی استاندارد پس از شش سال بحث و بررسی در مجلس شورای اسلامی و تصویب آن توسط رئیسجمهور ابلاغ گردید و قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد جایگزین قوانین قبلی شد. سازمان ملی استاندارد ایران تنها سازمانی در ایران است که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فراوردهها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید.
نرم افزارهای مرتبط
ارزیابی سازمان
یکی از مهمترین مراحل مدیریت استراتژیک سازمان، ارزیابی عملکرد است؛ زیرا به مدیران و مسئولین کمک میکند تا از عملکرد فعلی سازمان آگاه شوند و در زمان مناسب تغییرات استراتژیکی مورد نیاز را اعمال کنند. در این مسیر، لازم است که اطلاعات معتبر در مورد عملکرد سازمان و کارمندان در اختیار مدیران قرار بگیرد و بهترین راه برای کسب اطلاعات کارآمد، ارزیابی جنبههای مختلف سازمان در مسیر تحقق اهداف و تمرکز بر روی تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان است. از سوی دیگر، این ابزار تشخیصی به سرپرستان و مدیران کمک میکند تا با بررسی دادههای مفید، عوامل مهمی که باعث پیشرفت آنها نسبت به رقبا میشود را شناسایی کنند. همچنین، بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند تا با دسترسی به نتایج ارزیابی عملکرد سازمان از موقعیت فعلی سازمان در میان رقباء و سهم آن در بازار آگاهی کسب کنند.
اطلاعات بیشتر
ارزیابی مدیران
کیفیت مدیریت یک سازمان یکی از عوامل تعیینکننده موفقیت آن است. به همین دلیل دریافت بازخورد از کارکنان در مورد اثربخشی رهبری مدیران برای سازمانها اهمیت دارد. چون درک نحوه ارزیابی عملکرد به مدیران سازمان کمک میکند رهبری خود را بهبود بخشیده و رفاه و بهرهوری کارکنان را ارتقا دهند. در ادامه، اهمیت ارزیابی مدیران، شاخصهای مهم و معیارهای ارزیابی مدیران و روشهای ارزیابی یک مدیر را بررسی میکنیم.
اطلاعات بیشتر
ارزیابی کارکنان
ارزیابی عملکرد یک روش رسمی و نوین است که براساس مسئولیتهای شغلی کارمندان تعریف میشود و در پایان هر دوره مشخص، میزان تلاش و عملکرد هر یک از کارکنان در مسیر موفقیت سازمان سنجیده میشود و با اهداف از پیش تعیین شده مقایسه میگردد. نتایج این ارزیابی به مدیران کمک میکند تا دید بهتر و آگاهانهتری نسبت به اهداف خرد و کلان سازمان و همچنین وضعیت فعلی داشته باشند و براساس این نتایج اقدامهای اجرایی یا اصلاحی را تعیین کنند.
اطلاعات بیشتر
مدیریت تائید صلاحیت
نظر به ضرورت تعاملات بين المللي و حفظ منافع جمهوري اسلامي ايران در عرصه رقابت هاي تجاري- بازرگاني
در سطح ملي و بين المللي، دولت جمهوري اسلامي ايران به موجب مصوبات نود و دومين و نود و سومين اجلاس شوراي عالي استاندارد در سال هاي 1374 و 1375 مسئوليت ارزيابي و تائيد صلاحيت نهادهاي ارزيابي انطباق را به موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران واگذار نمود که متعاقب آن با تشخيص نياز به ايجاد يک نظام مستقل و بي طرف براي ارائه خدمات تائيد صلاحيت ، نظام تائيد صلاحيت ايران
Iran
Accreditation System (IAS)
در سال 1375 تاسيس گرديد.
نظام تائيدصلاحيت ايران درهفدهمين اجلاس مشترک
IAF
و
ILAC
درسال 1382برابرباسپتامبر2003(در براتيسلاوا اسلواکي)، يادداشت تفاهمي
(MOU)
را
با
مجمع بين المللي نهادهاي تائيد صلاحيت (
IAF
) امضا کرد و به عضويت اين مجمع درآمد. همچنين در سال 1384 نظام تائيدصلاحيت ايران به عضويت مجامع بين المللي
PAC
و
ILAC
درآمد و اعتبار بين المللي نظام تائيد صلاحيت ايران در مجامع مذکور منوط به امضاي موافقت نامه شناسائي چندجانبه
MLA
و
MRA
گرديد. ساختار نظام تائيد صلاحيت ايران پيرو تصويب نامه شماره 109124/ ت 43180 ک مورخ 18/05/1388 کميسيون امور زير بنائي دولت موضوع اصل 138 قانون اساسي و آئين نامه اجرائي ماده 33 با توجه به استانداردها و ضوابط بين المللي بازنگري و اصلاح گرديد و در سال 1389 به مرکز ملي تائيد صلاحيت ايرانَ(NACI) Center of Iran
National Accreditation
تغيير نام يافت. در همين
راستا
در سال 1391 اين مرکز مطابق با ماده 7 آئين نامه فوقق الذکر در چارت سازماني سازمان ملي استاندارد ايران به عنوان مرکزي مستقل و زير نظر مستقيم رئيس سازمان قرار گرفت.
مطابق با ماده 8 و ماده 9 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد مجلس شورای اسلامی، نهاد اعتباردهی موظف به تأیید صلاحیت مؤسسات ارزیابی انطباق است. و فعالیتهای اعتباربخشی در «مرکز ملی تأیید صلاحیت ایران» انجام میپذیرد که رئیس آن به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب شورایعالی استاندارد و با حکم رئیس سازمان برای مدت چهار سال انتخاب میشود.
سامانه مدیریت تائید صلاحیت کلیه فرآیندهای مربوط به این موضوع را پوشش می دهد.
اطلاعات بیشتر
اوزان و اندازه شناسی
اندازه شناسی شاخه ای از علم است که به شناخت و بررسی روش های مختلف اندازه گیری کمیتهای فیزیکی و استانداردسازی
می پردازد. نیاز مبرم به قابلیت ردیابی نتایج و استانداردهای اندازه گیری در سطح بین المللی، جوامع را به سمت شبکه های جدید از همکاری با سازمان های بین المللی، منطقه ای و ملی مختلف هدایت کرده است. هیچ کمیتی بدون اندازه شناسی و ایجاد زیرساختهای آن، به طور معتبر، قابل اندازه گیری نیست. بخشهای صنعتی و مصرف کننده ها همواره به نتایج حاصل از اندازه گیری ها که بر اقتصاد، سیاست، سرمایه گذاری و فعالیت بخشهای خصوصی جامعه تأثیرگذار می باشند ، وابسته هستند. یکی از مهمترین این زیرساختها، اندازه شناسی و آزمایشگاه های مرجع آزمون و کالیبراسیون در کشور است.از طرفی با توجه به مشارکت روز افزون کشورهای مختلف در تجارت بین المللی، توجه به اصول تنظیم قوانین ملی و بین المللی اندازه شناسی، کشورها را آماده میکند تا در چارچوب قوانین اساسی صحیح در حوزه اندازه شناسی، با کسب مزیت رقابتی ، وارد عرصه داد و ستد بین المللی شوند.
اطلاعات بیشتر
مدیریت پورتال
مدیریت آسان و کاهش نیاز به دانش برنامهنویسی جهت توسعه پورتال، پارامترهای مهم جهت انتخاب وب سایت هستند. حال اگر این وب سایت در یکپارچگی کامل با نرم افزار CRM شرکت ارائه شده باشد، مزایای بیشماری را برای شرکتها و سازمانها به ارمغان خواهد آورد. ثبت اطلاعات ورودی از پورتال شرکت در سامانه CRM و جلوگیری از جزیرهای شدن این اطلاعات همچنین مدیریت آسان آن، از جمله قابلیتها و امکاناتی است که در سیستم مدیریت محتوای پورتال بهدیس دیده شده است.
اطلاعات بیشتر
مدیریت کیوسک های الکترونیکی
اين نرم افزارها با درنظر گرفتن آخرين استانداردها و بخش نامه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در جهت اطلاع رساني و خدمات رساني به ارباب رجوع سازمانها طراحي شده است. و با امکانات مختلفي که در آن قرار داده شده است به راحتي تمامي مراجعان مي توانند از آن استفاده نمايند.اين نرم افزار شامل 8 زير سيستم مي باشد. از جمله امکانات این سیستم ها میتوان به اطلاع رسانی در مورد ساختار سازمانی، نوبت دهی، نظر سنجی، اخبار و اطلاعیه های سازمانی، استفاده از مرورگر موجود در آن، استفاده از نمایشگر طبقات با قابلیت مکان یابی و ... اشاره نمود. این سیستم ها تا بحال در سازمان های مختلفی از جمله آب و فاضلاب مشهد، راه و ترابری آذربایجان شرقی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان محیط زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی و ... نصب گردیده است. نسل جدید (نسل دوم) این سیستم ها به صورت یک نرم افزار تحت وب پیاده سازی گردیده است که می تواند با نرم افزارهای هوشمند روابط عمومی این شرکت ارتباط داشته باشد.امکانات بسيار زياد و پويا بودن نرم افزار شما را در جهت سرويس دهي به مراجعان ياري مي رساند
اطلاعات بیشتر
مدیریت فکس
این نرمافزار که به عنوان بهترین نرم افزار فکس شناخته شده، با محیطی کاربرپسند و امکاناتی همچون مدیریت آسان اسناد، بایگانی خودکار، گزارشدهی و ارسال گروهی، به سازمانها کمک میکند تا بدون محدودیت زمانی یا مکانی به مدیریت فکسهای خود بپردازند. علاوه بر این، به دلیل حذف نیاز به کاغذ، هزینههای مصرفی کاهش یافته و سازگاری با محیط زیست افزایش مییابد. همچنین، با امکانات پیشرفته امنیتی، اطمینان خاطر بیشتری برای حفاظت از اسناد مهم فراهم میشود. بنابراین، نرمافزار فکس بهدیس نه تنها بهعنوان ابزاری برای مدیریت ارتباطات کارآمد است، بلکه راهحلی هوشمندانه برای ارتقای بهرهوری و بهینهسازی منابع در سازمانها به حساب میآید. با توجه به قابلیتهای انعطافپذیر در تعداد خطوط و سخت افزار نرم افزار فکس بهدیس، تمامی سازمانها فارغ از ابعاد و گستردگی میتوانند از این ابزار بهرهمند شوند.
مدیریت ایمیل
سیستم ارسال ایمیل از زیر سیستم های نرم افزار هوشمند روابط عمومی می باشد که جهت ارسال ايميل به صورت انبوه طراحي گرديده است. و با ويژگي که سیستم ارسال ایمیل دارد از اسپم ايميل هاي ارسالي جلوگيري مي کند. همچنين يکي ديگر از مهمترين ماژول هاي سيستم کاوشگر وب است که امکان جستجو در اينترنت را بر اساس موتور طراحي شده اش فراهم مي کند. سیستم ارسال ایمیل مي تواند در شرايطي كه نياز به اطلاع رساني هاي فوري بر حسب نياز سازمان يا ارگان براي كاربران يا بخشي از اعضا باشد كاربرد دارد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت پیام کوتاه
امروزه سیستم ارسال پیام کوتاه بعنوان يکي از ابزارهاي ارتباطي و اطلاع رساني آسان، باسرعت و دقيق همچنين با هزينه کمتر مورد استفاده عموم قرار مي گيرد. راحتي و سهولت استفاده از نرم افزار ارسال پیام کوتاه شما را در جهت ارسال SMS گروهي ياري خواهد نمود. نرم افزار ارسال پیام کوتاه با قرار گرفتن در يک شبکه Tcp /IP بعنوان يك سرور پيام هاي فوري وضروري عمل مي نمايد . بدين صورت كه تمامي كاربران ومديران داخل شبكه از طريق وب يا email يا برنامه plug-in مانند messenger مي توانند پيام هاي خود را تايپ نموده و در كمتر از چند ثانيه به موبايل مقصد ارسال نمايند. علاوه بر اين تمامي كاربران داراي يك smsbox ، يك شناسه واحد(صندوق پيام كوتاه ) هستند بدين صورت كه پيام هاي فرستاده شده از هر موبايلي در سرور ذخيره مي شود و كاربر مي تواند مانند صندوق پستي به آن مراجعه و پيام مربوط به خود را مشاهده نمايد.
اطلاعات بیشتر
مدیریت مصرف انرژی
مدیریت انرژی کلید کاهش مصرف انرژی در سازمان شماست با افزایش هزینه انرژی، کاهش مصرف انرژی از الزامات کاهش هزینه است نرم افزار مدیریت انرژی ابزار شما در کنترل و محاسبه هزینه های انرژی در سازمان است. این نرم افزار می تواند به سایر نرم افزار های سازمان شما متصل شده و اطلاعات مورد نیاز را تبادل کند. نرم افزار هوشمند مدیریت مصرف انرژی، قابلیت آنالیز و تحلیل میزان مصرف انرژی در سازمان و شهرستان های تابعه را داشته، می تواند بر اساس گزارشات مختلف میزان مصرف انرژی در سازمان را مدیریت نماید. این سیستم باعث صرفه جویی و کنترل هزینه های ناشی از انرژی (آب، برق و گاز) می شود.
اطلاعات بیشتر
مدیریت توزین
نرم افزار توزین كه دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری می باشد، می تواند با اتصال به سیستم نشاندهنده باسكول اطلاعات را با دقت كامل ثبت و ضبط نموده و در مواقع مورد نیاز اقدام به ارائه خروجی نماید.
اطلاعات بیشتر
مدیریت نقلیه
ثبت اطلاعات خودرو هاي سازمان ومدیریت اطلاعات مربوط به خودرو، زمان تعمیرات آنها و میزان هزینه های صورت گرفته برای هر یک از آنها به عنوان یکی از مشکلاتی است که در شرکت ها وسازمانها وجود دارد. راهکار پیشنهادی این شرکت مشکلات مطرح شده را حل نموده است. سیستم خودرو (نقلیه) از زیر سیستم های نرم افزارهای هوشمند مدیریت منابع انسانی بوده که به صورت یک سیستم تحت وب طراحی گردیده است امکان ثبت خودروهای سازمان، برنامه زمانبندی تعمیرات و همچنین تعویض قطعات خودرو وجود دارد.
همچنین با امکانی که در این سیستم تعبیه گردیده است می توان میزان هزینه های صورت گرفته برای هر خودرو و میزان مصرف آن را مشخص نمود. همچنین در این سیستم امکان ثبت مشخصات رانندگان بر اساس برنامه کاری قرار داده شده است. از دیگر قابلیت های این سیستم امکان ارتباط با سیستم ماموریت و کارتابل الکترونیکی می باشد که پرسنل می توانند بر اساس ماموریت های ثبت شده در سیستم درخواست های خودرو خود را جهت دریافت خودرو مشاهده نمایند.
اطلاعات بیشتر
مدیریت نقلیه
ثبت اطلاعات خودرو هاي سازمان ومدیریت اطلاعات مربوط به خودرو، زمان تعمیرات آنها و میزان هزینه های صورت گرفته برای هر یک از آنها به عنوان یکی از مشکلاتی است که در شرکت ها وسازمانها وجود دارد. راهکار پیشنهادی این شرکت مشکلات مطرح شده را حل نموده است. سیستم خودرو (نقلیه) از زیر سیستم های نرم افزارهای هوشمند مدیریت منابع انسانی بوده که به صورت یک سیستم تحت وب طراحی گردیده است امکان ثبت خودروهای سازمان، برنامه زمانبندی تعمیرات و همچنین تعویض قطعات خودرو وجود دارد.
همچنین با امکانی که در این سیستم تعبیه گردیده است می توان میزان هزینه های صورت گرفته برای هر خودرو و میزان مصرف آن را مشخص نمود. همچنین در این سیستم امکان ثبت مشخصات رانندگان بر اساس برنامه کاری قرار داده شده است. از دیگر قابلیت های این سیستم امکان ارتباط با سیستم ماموریت و کارتابل الکترونیکی می باشد که پرسنل می توانند بر اساس ماموریت های ثبت شده در سیستم درخواست های خودرو خود را جهت دریافت خودرو مشاهده نمایند.
اطلاعات بیشتر