ماژول حسابداری و مدیریت فاکتورها

مدیریت پیش فاکتورها و فاکتورها

تماس با ما

مقدمه

بسته به مشاغل شما و برنامه ای که استفاده می کنید ، روش های مختلفی برای ایجاد خودکار ایجاد فاکتور مشتری در اودوو وجود دارد. معمولاً پیش نویس فاکتورها توسط سیستم ایجاد می شود (با اطلاعاتی که از اسناد دیگر مانند سفارش فروش یا قراردادها می آید) و حسابدار فقط باید پیش فاکتورها را تأیید کند و فاکتورها را به صورت دسته ای (از طریق پست معمولی یا ایمیل) ارسال کند. بسته به مشاغل خود ، می توانید یکی از روشهای زیر را برای ایجاد پیش نویس فاکتور انتخاب کنید:

تبدیل سفارش فروش به فاکتور

در بیشتر شرکت ها ، فروشندگان قیمت هایی را ایجاد می کنند که پس از تأیید اعتبار ، به سفارش فروش تبدیل می شوند. سپس پیش نویس فاکتورها بر اساس سفارش فروش ایجاد می شود. شما گزینه های مختلفی مانند:

  • فاکتور به صورت دستی: برای ایجاد پیش نویس فاکتور از دکمه سفارش فروش استفاده کنید

  • فاکتور قبل از تحویل: قبل از شروع سفارش تحویل ، سفارش کامل را فاکتور کنید

  • فاکتور براساس سفارش تحویل

تبدیل سفارش فروش ،سفارش تحویل به فاکتور

خرده فروشان و تجارت الکترونیکی معمولاً به جای سفارش فروش ، براساس سفارشات تحویل فاکتور می گیرند. این روش برای مشاغل مناسب است که ممکن است مقادیر تحویل شما با مقادیر سفارش شده متفاوت باشد: غذاها (فاکتور براساس کیلوگرم واقعی). به این ترتیب ، اگر یک سفارش جزئی تحویل دهید ، فقط آنچه را که واقعاً تحویل داده اید ، فاکتور می کنید. اگر سفارشات خود را پس بگیرید (تحویل بخشی و بقیه را بعداً انجام دهید) ،  مشتری برای هر بخش سفارش تحویل یک فاکتور جداگانه دریافت می کند.

تبدیل سفارش تجارت الکترونیکی به فاکتور

سفارش تجارت الکترونیکی همچنین در صورت پرداخت کامل سفارش ، باعث ایجاد سفارش می شود. اگر اجازه پرداخت سفارشات از طریق چک یا انتقال وجهی را بدهید ، اودوو فقط یک سفارش ایجاد می کند و پس از دریافت پرداخت فاکتور ایجاد می شود.

تبدیل قراردادهای عادی به فاکتورها

اگر از قرارداد استفاده می کنید ، می توانید فاکتور را بر اساس زمان و مواد صرف شده ، هزینه ها یا اقلام ثابت خدمات ایجاد کنید.

می توانید در پایان قرارداد فاکتور بگیرید یا فاکتورهای میانی را ایجاد کنید. این رویکرد توسط شرکتهای خدماتی که بیشتر براساس زمان و مواد فاکتور می کنند ، استفاده می شود. برای شرکت های خدماتی که قیمت ثابت را فاکتور می کنند ، آنها از یک سفارش فروش منظم استفاده می کنند.

تبدیل قراردادهای دوره ای به فاکتورها

برای اشتراک خدمات ، فاکتور به صورت دوره ای ، به طور خودکار فعال می شود. 

ایجاد فاکتور به صورت دستی

همچنین کاربران می توانند بدون استفاده از قرارداد یا سفارش فروش ، فاکتورها را به صورت دستی ایجاد کنند. اگر نیازی به مدیریت فرآیند فروش (قیمت ها) یا تحویل محصولات یا خدمات ندارید ، این یک روش توصیه شده است.

حتی اگر فاکتور را از یک سفارش فروش تولید کنید ، ممکن است لازم باشد در موارد استثنای استفاده ، فاکتورها را به صورت دستی ایجاد کنید:

  • اگر شما نیاز به ایجاد بازپرداخت دارید

  • در صورت نیاز به تخفیف دادن

  • در صورت نیاز به تغییر فاکتور ایجاد شده از یک سفارش فروش

  • اگر لازم است چیزی را که مربوط به شغل اصلی شما نیست ، فاکتور کنید