توسعه گران نرم افزار آذربایجان


پروژه های کشوری

شرکت توسعه گران نرم افزار آذربایجان با تکیه بر توان فنی خود سامانه های مختلف کشوری را پیاده سازی و راه اندازی نموده است. از جمله این پروژه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:




سامانه مدیریت اطلاعات عمران روستایی

بنياد مسكن انقلاب اسلامي به عنوان اولين نهاد سازندگي بعد از پيروزي انفلاب اسلامي به دستور حضرت امام خميني در 21 فروردين 58، همزمان با افتتاح حساب 100 امام تاسيس گرديد و ساخت مسكن براي محروين جامعه را در راس خدمات خود قرار داد. در راستاي نيل به اهداف والای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ساماندهي حجم عظيمي از اطلاعات، سامانه مديريت اطلاعات عمران روستايي در سال 84 توسط كارشناسان اين شركت با همكاري واحد فناوري اطلاعات و سيستم هاي دفتر مركزي بنياد مسكن انقلاب اسلامي طراحي و پياده سازي گرديد. و در حال حاضر در 31 استان و 300 شعبه با بیش از 870 کاربر همزمان در حال استفاده می باشد. اين سامانه مدیریت اطلاعات عمران روستایی در ابتدا به صورت تحت وب ارائه شد و به علت ججم بالاي اطلاعات ورودي و عدم زيرساخت مناسب اينترنتي برخي از شعب نسخه آفلاين برنامه در سال 85 طراحي، نصب و راه اندازي گرديد. امکان تبادل سریع اطلاعات بین سامانه آنلاین و آفلاین باعث یکپارچگی اطلاعات کل کشور در سامانه آنلاین و امکان گزارش گیری در سطح کلان و ملی گردیده است. سامانه مدیریت اطلاعات عمران روستایی شامل 4 بخش اصلی که منطبق با 4 فعالیت عمده در حال انجام در حوزه عمران روستایی می باشد



سامانه مدیریت اطلاعات مسکن مهر

برنامه مسکن در قالب واگذاری حق بهره برداری از زمین برای ساخت مسکن کوچک یا متوسط زیر بنای هر واحد 75 متر مربع و با هدف کاهش و حذف هزینه زمین از قیمت تمام شده ساختمان برای انطباق با توان مالی خانوارهای کم درآمد و میان درآمد در نظر گرفته شده است. مطابق این طرح کلیه متقاضیان فاقد مسکن (اعم از کارکنان دولت، کارگران و صاحبان مشاغل آزاد) در قالب تعاونی مسکن توسط اداره تعاون شهرستان و استان سازماندهی و به سازمان مسکن و شهر سازی معرفی می گردند. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از تطبیق شرایط متقاضیان، اقدام به تخصیص زمین مورد نیاز برای تعاونی مسکن مربوط خواهد نمود تا عملیات آماده سازی (در صورت نیاز) و احداث مسکن از طریق تعاونی مسکن و با انتخاب مجری ذیصلاح انجام شود. در این راستا سامانه مديريت اطلاعات مسکن مهر در سال 88 توسط كارشناسان اين شركت با همكاري واحد فناوري اطلاعات و سيستم طراحي و پياده سازي گرديد. و در حال حاضر در 31 استان در حال استفاده می باشد.


سیستم جامع تدارکات

سيستم يکپارچه تدارکات با رويکردي کاملا" جديد در حوزه تدارکات و بازرگاني طراحي گرديده است و کليه مباحث و روالهاي اداري مربوط به اين بخش را در بر مي گيرد. سیستم جامع تدارکات که بصورت تحت وب و شبکه طراحي شده است ابزار قدرتمندي است که انجام کليه امور مربوط به بخش تدارکات شامل انبار، اموال، قرارداد، خريد و مناقصات و امور خدماتي را بصورت اتوماتيک، يکپارچه و مستقل از زمان و مکان شامل مي شود. يکي از ويژگي هاي اين سيستم در اختيار گذاشتن ابزارها و زير سيستمهاي مورد نياز در هر سطحي از سازمان بصورت يکپارچه مي باشد. همچنين در سيستم جامع تدارکات با نگاهي به تجارت الکترونيک و ارائه خدمات الکترونيکي توسط شرکت ها و سازمان ها، سيستم به گونه اي طراحي شده است که امکان ارائه خدمات از طريق اينترنت براي ارباب رجوع و شرکتهاي همکار فراهم شده است. کليه زير سيستمها و سيستمهاي نرم افزار جامه تدارکات با همديگر در تعامل و تبادل اطلاعات بوده و وابستگي پايگاه داده اي جهت يکپارچگي اطلاعات دارند. این سیستم در 7 استان کشور و در بیش از 80 شهر و با 16 زیر سیستم در شرکت های مخابرات و توزیع برق در حال استفاده می باشد.



سامانه مدیریت اطلاعات مسکن شهری

بنياد مسكن انقلاب اسلامي به موجب اساسنامه مصوب خود توليد انبوه مسكن شهري را در قالب مسكن حمايتي و مسكن به قيمت تمام شده براي گروههاي كم درآمد در دستور كار دارد. در راستاي نيل به اهداف والای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ساماندهي حجم عظيمي از اطلاعات، سامانه مديريت اطلاعات مسکن شهری در سال 86 توسط كارشناسان اين شركت با همكاري واحد فناوري اطلاعات و سيستم هاي دفتر مركزي بنياد مسكن انقلاب اسلامي طراحي و پياده سازي گرديد. و در حال حاضر در 31 استان در حال استفاده می باشد. این سامانه برای مدیریت پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن از مرحله تامین زمین تا واگذاری واحد ها به متقاضیان بوده است. از امكانات و وي‍‍ژگي هاي منحصر به فرد سامانه مدیریت اطلاعات مسکن شهری مي توان به موارد زير اشاره كرد: رابط كاربري انعطاف پذير، امنيت بالا، استفاده از جديدترين تكنولوژي هاي روز دنيا، سرعت بالا، استفاده بهينه از سخت افزار سرور، گرید ساز، استفاده در 31 استان، گزارش ساز با امکان گزارش گیری با فرمت های PDF,EXCEL,HTML,WORD,CSV، گزارش های ثابت متناسب با نیازهای کاربران در سه سطح ملی-استانی و شعب، بخش اخبار و اطلاعیه، بخش ارسال پیام خصوصی و مدیریت ارتباطات، امکان log به منظور کنترل و مدیریت دسترسی های غیر مجاز به سامانه، مدیریت کاربران آنلاین،ارسال اتوماتیک خطا به واحد پشتیبانی سامانه و ...


سامانه جامع آموزش کارکنان

نرم افزار سيستم جامع مديريت آموزش کارکنان با رعايت کليه بخشنامه ها و قوانين سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تولید شده است که با استقبال گسترده سازمانها و ادارات واقع شده، بطوريکه در 31 اداره و سازمانهاي مختلف کشوری سیستم جامع آموزش کارکنان نصب گرديده است. سيستم فوق الذکر بنا به دلايل خاص و با توجه به امکان سنجي هاي صورت گرفته به عنوان يک سيستم تحت وب طراحي و پياده سازي شده و امکان ارائه گزارش از سيستم شناسنامه يک کاربر را نيز در صورت قرار گرفتن در روي وب براي يک کارمند امکان پذير ميسازد. زبان برنامه نويسي اين سيستم ASP.NET بوده و بانک اطلاعاتي آن SQL SERVER ميباشد . در اين سيستم سعي شده است با کمترين تعداد صفحات، بيشترين عملکرد را داشته باشد


سامانه مدیریت اطلاعات خیرین مسکن ساز

با توجه به اهداف والای انجمن خیرین مسکن ساز در زمینه تامین مسکن محرومان در سال 85 مطابق با الزام دولت بر اساس قانون برنامه چهارم در زمینه حمایت از خیرین مسکن ساز، انجمن خیرین مسکن ساز تاسیس شد. در راستای نیل به اهداف انجمن خیرین مسکن ساز سامانه خیرین مسکن ساز، توسط این شرکت طراحی و پیاده سازی شد. این سامانه دارای چندین بانک اطلاعاتی می باشد که می توان: بانک اطلاعاتی زمین های تملک شده، اطلاعات مربوط به زمین های تملک شده، بانک اطلاعاتی پروژه های در دست احداث انجمن اشاره نمود. این پروژه هم اکنون در 31 استان کشور نصب و راه اندازی گردیده و به صورت یک سامانه 3 لایه توسط دفتر مرکزی خیرین مسکن ساز در تهران مدیریت می گردد.




مقالات ، یادداشت‌ها و اخبار مرتبط